Roku 1990 založil můj otec, Karel Schmiedberger st. společnost MERCOTRADE, spol. s r.o. Firma se soustředila na dovoz výpočetní techniky, zabezpečovací technologie, ale také laboratorních a zdravotnických přístrojů. Jak se trh v 90. letech minulého století vyvíjel, ubývalo zahraničního zastoupení. Někteří výrobci si založili vlastní pobočky (např. Acer nebo Draeger), jiní nepřežili konkureční boj (Peacock nebo Corometrics). Postupným vývojem ve společnosti zůstávalo zaměření značek biotechnologických (B.Braun, Telstar, atp.) a značek z oblasti zabezpečení (Impro).
A tak roku 1996 vznikla společnost BIOTRADE, s.r.o. Zpočátku šlo spíše o tzv. katalogovou firmu, jejíž nabídka pokrývala názvy celou abecedu od analyzátorů až po zdravotnické oděvy. To jsme se rozhodli změnit.
Rok za rokem jsme rušili nabídky výrobků různých výrobců a jiné naopak posilovali. Tak se Biotrade vyprofiloval na společnost se zaměřením na dodávky a servis biotechnologických zařízení. Štěstí nám sem tam pomohlo získat nějakého, dnes stěžejního, výrobce. Sami jsme museli volit, které produkty už nabízet nebudeme. Někdo si může klepat na čelo, ale pravdou je, že nechceme být dodavateli všeho pro všechny. Abychom mohli budovat pevná spojenectví, je zapotřebí přístroji rozumět, chápat potřeby zákazníků a zajistit jim bezproblémový provoz. A abychom na toto měli čas, musely některé zastupované značky opustit naši nabídku.
Jeden příklad za všechny: Bezodtahové digestoře Cruma nejsou špatný produkt a lidé, kteří je vyrábí, se jim věnují, jsou ochotni komunikovat, ale jednoduše nezapadají do budovaného portfolia. Tím pádem se prodala ročně jedna. Když prodáte 1 ks ročně, zapomenete vše, co jste se o produktu naučili před rokem a musíte se učit všechno znovu nebo nejste schopni zákazníkovi zajistit potřebné informace.
Díky úzké specializaci se nám dařilo s našimi hlavními výrobci. Když jsme v roce 1996 začali spolupracovat se švýcarskou rodinnou firmou INFORS HT, několik let jsme generovali obrat na jejich produktech mezi 15 a 25 tisíci franků. Za rok 2014 jsme přesáhli obrat tři čtvrtě milionu franků.
Fungujeme formou individuálních nabídek. Nehledejte na stránkách ceník a pokud jste si ještě objednali tištěný katalog, nedivte se, že je tenčí, než nabídka zájezdů k moři. Před 20 lety jsme se rozhodli stát specialistou na úzký okruh přístrojů. Díky tomu nám stačí zaslat vaše požadavky na přístroj a zbytek zařídíme my.
Rádi se u vás zastavíme, abychom společně prošli vaše představy a požadavky. Když budeme mít pocit, že některou část (funkci) přístroje nevyužijete nebo bude dokonce na škodu snadnému užívání, otevřeně vám to řekneme a přijdeme s návrhem, který můžete posoudit.
Nebudeme vám nabízet něco, jenom protože je to levné (nebo drahé). Pokud sami dojdeme k závěru, že žádný z našich přístrojů by nevedl k vaší spokojenosti, sdělíme vám to a pomůžeme alespoň poradit, kde se poptat.
Ano, máme vlastní servis! Ale to zjevně není odpověď na vaši otázku. To jak je spolehlivý a úžasný vám můžeme psát i říkat, ale bude to mít smysl? Raději jsme na stránkách zavedli reference. U většiny přístrojů máte možnost se podívat, kdo daný přístroj již používá a my vám rádi předáme kontakt na uživatele. Zakládáme si na tom, že po 20 letech v oboru nemáme zákazníka, který nám nemohl přijít na jméno.
Servis má u nás na starost Pavel Johan. Je to náš zaměstnanec, ale v současnosti již také minoritní vlastník firmy. Máte tak jistotu, že před případnými problémy nebude couvat ke dveřím, koukat na hodinky a doufat, že k Vám příště pošleme někoho jiného. Jak řekl p. Pohlreich: "Žádný zaměstnanec nebude dělat víc, než majitel.".