Možná patříte k těm, kteří zadali slovo "ceník" do vyhledávače na stránkách, a jediným validním odkazem se stal tento článek. Ať tak či onak, ceník na našich stránkách lze najít jenom těžko, vlastně vůbec.
Ceník na stránkách Biotrade nebyl nikdy. Nebylo by to moc praktické, protože vždy jsme šli spíše cestou individuální nabídky díky složitosti, a zároveň rozmanitosti možných konfigurací, které lze z našich přístrojů sestavit. Ale shrňme si to hezky do 2 hlavních důvodů.
Naše vlajkové lodě, Infors HT a VirTis, nejsou výrobci drobných nástrojů a hlavní výhodou jejich přístrojů je flexibilita. Fermentor, třepačku, lyofilizátor nebo koncentrátor dokáží vyrobit podle potřeb zákazníka, resp. potřeb kultivace jeho vzorků. Nejde jenom o sestavení několika kostek k sobě, ale dost často svou roli hrají vysloveně jedinečné součásti vyráběné na míru dané aplikaci.
Ceník v tomto případě postrádá smysl. I když nejde o vyslověně výrobu přístroje na zakázku, je potřeba zařízení sestavit z mnoha dílů. Jako příklad můžeme zvést třepačku Multitron Pro. Počtu možných variant se lze jenom těžko dopočítat. Může mít 1, 2 nebo 3 jednotky na sobě. Chcete chlazenou pouze spodní a horní? Není problém. Potřebujete v té prostřední regulaci CO2 a vlhčení parou? Samozřejmě! Nevyhovuje vám klasická béžová barva označující třepačky Infors HT? Klidně dodáme Multitron Pro v barvě laku na nehty paní vedoucí.
Ovšem jenom těžko bychom toto dali do jednoho dokumentu. Bylo by to možné, ale zorientoval by se v tom někdo? Zrovna v případě značky Infors HT se pravidelně účastníme školení dealerů. Kdo si myslí, že se tam učíme, jak si dát při jednání ruce, abychom podvědomě na zákazníka zapůsobili, je na omylu. Téměř celé školení je věnováno produktům a tomu, kterak je sestavit ve funkční konfiguraci.
Zajímavost: obrázek po pravé straně je 1/17 ceníku jednoho z našich výrobců. Tedy bylo by potřeba 17 takových a samozřejmě zvětšených na 100 % velikosti.
2) Úspora času zákazníků
Trh má být rozmanitý. Pokud by všichni dělali všechno stejně, zákazník si by neměl možnost výběru. My chceme být odlišní tím, že nám zákazník sdělí své požadavky, my nabídneme a představíme možnosti, a společně dále jednáme o doladění nabídky tak, aby uživatel dostal přístroj dle jeho představ.
Dalším příkladem je společnost Merci, s. r. o. Jejich katalog by svou tloušťkou mohl konkurovat telefonnímu seznamu a zákazník si tam najde cenu každé zkumavky. Nelze říkat, co je lepší a co horší. Každá varianta má své příznivce a odpůrce. Někdo rád předá své požadavky na jiné, a jiný chce vše vybírat kus po kuse sám.
Důvodů je samozřejmě více. Například platnost ceníku. Kdysi jsme měli zákaznický ceník pro skladovací systémy Tenak. Věřte nebo ne, ale i po 5 letech se občas ozývají firmy formou objednávky, kterou musíme odmítnout s tím, že ceny jsou už trochu jinde, katalogová čísla se během let mění a některé produkty se již nevyrábí. O kurzu měn radši ani nemluvit. Pořád si dobře vzpomínám, jak před loňským létem frank nabral nárůst o 3 Kč během 5 týdnů.
Jsme prostě takové koupelnové studio. Vy nám řekněte co od přístroje čekáte a dáte nám možnost nabídnout nejlepší řešení. Věříme, že tento způsob eliminuje momenty zklamání uživatele, že něco přístroji schází nebo že disponuje částí, která je zbytečná.