Auto chce každý a mobil zrovna tak. Po bioreaktoru nebo třepačce už zase tolik lidí netouží a přiznejme si, že není ani moc těch, kteří vědí o co jde. Kolik lidí zná význam slov "fermentor" nebo "lyofilizátor"? Padesát tisíc z deseti milionů? Možná ani ne.
A právě o to více je potřeba se o takovou malou skupinu starat a v očích takové skupiny se odlišit od konkurence. Pokud odlišností není lenost nebo neochota, mohla by to být dobrá cesta.
Letos to bude 8 let, co jsem nastoupil do Biotrade s.r.o. a měl jsem tak dost času sledovat zdejší firmy dovážející laboratorní techniku různých výrobců. Několik věcí je pro většinu z nich společných.
Jednak se mnoho společností snaží dělat všechno pro všechny. Netvrdím, že to nemůže fungovat, ale je to takové neosobní a každému musí být jasné, že obchodní zástupce mající na svých bedrech 5 - 10 sortimentů různých výrobců nemůže nikdy disponovat hlubším přehledem ve všech produktech, co nabízí. Není to v lidských silách. Je to jako kdyby se jedna restaurace snažila obsáhnout vše od stánkových langošů, přes čínskou kuchyni až po gurmánské speciality.
Další věcí je uzavřenost. Při pohledu na některé firmy musí mít člověk dojem, že tam pracují jenom "obchodní oddělení" a (v lepším případě) "servisní středisko", ale žádní lidé. Šance zjistit něco bližšího o firmě je mizivá. Maximálně Vám obchodní zástupce odříká hezky naučenou historii nebo předvede pár slidů z prezentace v PowerPointu, ale jak firma žije, co jí momentálně trápí a jak se staví vůči svým problémům je přeci také zajímavé.
Proto bych rád Biotrade otevřený a úzce specializovaný. Chci, abyste zde našli nejen novinky o přístrojích, co používáte nebo hledáte, ale také se dozvěděli něco z druhé strany - jaké to je být distributorem a s čím je potřeba se potýkat. Chci aby byl Biotrade brán jako odborník na lyofilizace, třepačky & bioreaktory a koncentrátory, ale rovněž aby bylo známo, že neumíme laboratorní mlýnky nebo spektrofotometry a že svůj čas věnujeme tomu, co je pro nás důležité a pro Vás zajímavé.
Budeme rádi, když se na náš blog budete pravidelně vracet. O nových článcích se dozvíte z našeho Twitter kanálu, stránky Google+ nebo přímo z RSS, které lze přidat na úvodní stránku Seznam.cz nebo vlastní čtečky.