Říká se, že kdo není firmou nebo nemá pod svým účtem u operátora několik aktivních SIM karet, nemá šanci dosáhnout na lepší cenu za volání. Asi už se dnes nenajde nikdo, kdo by neslyšel o tom, že levněji volají v Rakousku, ve Francii a nově také v Polsku. Přitom všem se nám dostává informací o tarifech 1000 volných minut + 1000 SMS za ekvivalent 200 až 300 Kč. Někdo tomu nechce věřit, ostatní pláčou.
Napadlo mne, že se také podívám jinde. Jako 231. zákazník mobilních komunikací v ČR s osmi aktivními SIM bychom nemuseli přeci platit měsíčně v průměru 15 tisíc korun. Abych byl v následujícím textu korektní, ale přitom vás mohl dostatečně zaujmout, budu uvádět cenové relace, ale operátory si označíme jako A, B a C. Sami si můžete domyslet, který je O2, který T-Mobile a který Vodafone. Hodně lidí vám i potvrdí, že je jedno ze kterého úhlu se člověk na "velkou trojku" dívá.
Jako první se u nás ve firmě zastavil zástupce operátora B. Ten začal poukazovat na nesmyslnost cen současného operátora (A) a přišel s globálním tarifem, který by měl schovat výkyvy jednotlivce do celkového paušálu firmy. Osobně mě spíše zaujal neomezeným tarifem. Představa, že nemusíme řešit, jak moc kdo volá a píše zprávy mě zaujala. Zástupce si však trochu pokazil dojem hokynářským jednáním ve smyslu:
"Běžná cena neomezeného tarifu je Kč 3.200,-- ale nyní máme akci a je za Kč 2.500,--"
Po 5 minutách:
"Že jste to Vy," toto bytostně nesnáším, zvláště poté, co dotyčného vidím prvně v životě. "...tak vám mohu dát ten tarif za Kč 1.200,--"
Po dalších 10 minutách:
"Pokud zachováte všechna čísla a přejdete k nám, tak maximu, co mohu nabídnout je neomezený tarif za Kč 947,-- / měsíc"
Nabídka vskutku zajímavá. Když bychom pominuli pár minut volání do a ze zahraničí, celkový účet za mobilní komunikaci by spadl o více jak 5 tisíc za měsíc. Obrátil jsem se na naši zástupkyni operátora A a sdělil skutečnost, že mám velmi lukrativní nabídku na neomezené volání a zvažuji přestup.
Netrvalo dlouho a v e-mailu mi přistála nabídka operátora A, která uváděla neomezené volání / sms / 2000 GB dat v ceně Kč 876,-- / měsíc. Měl jsem z toho trochu smíšený pocit. Nabídka opravdu dobrá, úspora výtečná, ale těžko se člověk zbavuje dojmu "Doteď jsme vás okrádali, ale teď už budeme hodní." Nabídka ale byla podmíněna dodáním konkurenční nabídky, což se mi moc nezamlouvalo.
Operátor C jakoby vycítil příležitost a poslal i své vyslance, aniž bych se nějak hlásil. Jednali hezky, férově a přišli s nabídkou Kč 986,-- / měsíc. K této nabídce ale přidali jednu SIM ke každému číslu za necelých Kč 150,-- / měsíc, coby firemní benefit pro zaměstnance.
Zdálo by se to být na první pohled jednoduché, ale nebylo. Cena je věc jistě důležitá, ale není to to jediné. Rozhodoval jsem se také z pohledu názorů přátel, jejich zkušenosti s kvalitou signálu a rychlosti mobilního připojení k Internetu. Rovněž vlastní dojem nejen z posledních jednání, ale i z dřívějších zkušeností hrál svou roli.
Abych nabídky mohl dát do latě vedle sebe, oznámil jsem A, že nehodlám vydat nabídku určenou pro mne a ať dodají nabídku bez tohoto omezení. Operátorovi C bylo oznámeno, že SIM navíc zaměstnanci nepovažují za benefit, ale za trest. Operátor A poslal novou nabídku, kde stálo 1800 volných minut + 200 SMS + 25% sleva na data za Kč 680,-- / měsíc. Takový omezený a zároveň neomezený tarif. 1800 minut ještě v historii firmy nikdo neprovolal.
Jak byste se rozhodli vy? My nakonec zůstali u operátora A, kterého známe dlouhou dobu. Tedy... to jsme si mysleli i když jsme platitli 15 tisíc měsíčně. Uvidíme za 2 roky při novém podpisu rámcové smlouvy.